środa, 5 grudnia 2012

WSKAZÓWKI DLA POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW


Jesteś początkującym przedsiębiorcą, który na nowym gruncie czuje się niczym dziecko we mgle? Nie martw się. Sukces tak naprawdę jest na wyciągnięcie ręki. Skoro zrobiłeś pierwszy krok, to jest założyłeś firmę, to masz pomysł na biznes. Od idei do wykonania droga zwykle długa. Po pierwsze, aby osiągnąć sukces, musisz zatroszczyć się o tak zwany marketing. Bez tego szanse na powodzenie są marne. Drogi są dwie. Możesz zwrócić się o wsparcie do agencji reklamowej bądź sam zbudować od początku akcję marketingową. Nieodłączną częścią tego rodzaju akcji są, oczywiście, hasła reklamowe. W większości przypadków to tylko są czynnikiem decydującym o powodzeniu. Czym musi charakteryzować się slogan promocyjny. Bardzo ważna jest zwięzła, a jednocześnie zrozumiała forma. Liczy się oryginalny koncept, który nie tylko zwróci uwagę konsumentów, ale także wywoła w nich przeróżne emocje, a nawet oburzenie. Reguła jest jasna: im hasło bardziej niekonwencjonalne, tym większy jest oddźwięk. W konsekwencji błyskawicznie zapada w świadomość konsumentów. Pamiętać trzeba o potrzebie zastosowania niezmiernie pomocnych sztuczek stylistycznych. Reklama musi posługiwać się metaforą, chociażby animizacją. Środek ten jest obecny w haśle reklamującym batonika Lion: „Nie drażnij lwa”. Inną efektywną, używaną od lat strategią jest rym. Jest przydatny zwłaszcza w spotach skierowanych do najmłodszych, z tego powodu, że rym często infantylizuje hasło. W wielu sloganach powtarzane są początkowe słowa zdania. Przykładem aliteracji jest hasło: „Przyszłość jest jasna. Przyszłość to Orange”. Ale nawet hasła pozbawione rymów czy aliteracji są niezwykle atrakcyjne. Od czego to zależy? Tak naprawdę od wielu czynników. Na przykład od zaskakującego,  zabawnego połączenia wyrazów. Naming to coś, co początkujący przedsiębiorca musi mieć na uwadze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz