piątek, 7 grudnia 2012

Tworzenie atrakcyjnej i oryginalnej nazwy


Nie trzeba być specjalistą, aby wiedzieć, że bez odpowiedniej akcji marketingowej żadna restauracja nie może zaistnieć. Promocja to obecnie doskonały sposób na dotarcie do znacznej liczby ewentualnych klientów. O jej powszechności nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Osoby, które posiadają dzieci świetnie wiedzą, jak wielką siłę sugestii posiadają barwne, śmieszne reklamy telewizyjne. Podatni na te manipulacje są również dorośli. Często w spotach reklamowych udział biorą osoby znane, gwiazdy kina czy liderzy muzyczni. Jeśli nasz idol zachwala dającą niesamowite wyniki pastę do zębów czy też dezodorant, to najprawdopodobniej będziemy brać kupno tego produktu pod uwagę podczas zakupów. Każdego dnia w drodze do pracy bądź szkoły mijamy niezliczoną ilość bilbordów oraz plakatów promujących wybrane towary czy usługi. Także w radiu ulubioną muzykę przerywają nadawane reklamy. Jednakże akcja promocyjna, nawet dokładnie przeprowadzona, nie zapewni pożądanych efektów, jeżeli firma nie zatroszczyła się o chwytliwą nazwę. W zaprojektowaniu interesującego miana dla konkretnego produktu na pewno pomoże agencja, która posiada pośród swoich usług naming. Warto pamiętać, że nazwa powinna być prosta, ponieważ takie szybciej zapadają w pamięć, a o to przecież chodzi. Nie może być też tak, że cały przebieg tworzenia miana jest zdominowany przez jedną osobę. W takim momencie najlepszą strategią jest burza mózgów, dzięki której można zdobyć mnóstwo interesujących, często niebanalnych pomysłów. Zespół przydzielony do tego zadania nie powinien być jednakże zbyt liczny, gdyż może to spowodować przedłużenie czasu pracy. Niezmiernie ważne jest, by nazwa towaru czy firmy wiązała się z jej działalnością, była z nią w jakiś sposób kojarzona. Naming nie może poddawać się aktualnie panującym trendom, zwłaszcza, jeśli kwestia dotyczy firm działających w branży od dłuższego czasu. Moda na konkretny wyraz czy połączenie minie i przyjdzie kolejne, a wtedy okaże się, że miano jakiejś usługi nie ma związku z działalnością spółki ani obecnymi trendami. Marketing jest domeną, której celem jest dotarcie do ogromnej liczby odbiorców. A co za tym idzie, nazwa powinna być zrozumiała. Nawet jeśli niesie ze sobą jakiś metaforyczny przekaz, to odczytanie nie powinno sprawiać kłopotów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz